Vranje


 

MAP kroz partnerstvo s Muzičkom školom „Stevan Mokranjac“ iz Vranja, a u saradnji s romskim Kulturnim centrom iz Vranjske Banje, omogućava deci iz osnovnih i srednjih škola u Pčinjskoj oblasti da kroz učešće u horu ili orkestru dođu u kontakt s kvalitetnom muzikom, kao i da se profesionalno usavrše ukoliko već sviraju neki instrument. Važno mesto u ovom programu čini očuvanje tradicije limenih duvačkih orkestara, po kojima je ovaj kraj poznat. Brojna deca romske nacionalnosti, koja ovu umetničku tradiciju uče od svojih očeva i rođaka, zahvaljujući programu El Sistema postaju muzički pismena i unapređuju tehnike sviranja. Njihov talenat i izuzetno razvijene improvizacijske veštine doprinose kreativnosti i interaktivnosti programa, a podstiču i brži muzički razvoj ostalih članova orkestra. Realizaciju programa u Vranju pomogli su delegacija Evropske unije, Vlada Švajcarske i Vlada Republike Srbije preko razvojnog programa Evropski PROGRES. U program su uključeni i učenici osnovnih škola „Dositej Obradović” iz Vranja i „Vuk Karadžić“ iz Surdulice.

 

 

Nastavnici


Aleksandra Savić je diplomirani muzički pedagog Akademije umetnosti u Prištini, na kojoj je radila i kao asistent. Svoju pedagošku karijeru gradi kao profesor teoretskih predmeta i horovođa u Muzičkoj školi „Stevan Mokranjac“ u Vranju. Bivajući i sama od malih nogu okružena muzikom, svojim đacima uz veliki profesionalizam prenosi znanje o muzičkim stilovima, ljubav prema muzici, svest o važnosti vrednog i požrtvovanog rada, kako samostalnog tako i u okviru grupe. Talentovana za kompoziciju, piše aranžmane u različitim stilovima na naše etno melodije, prilagođene svim uzrastima, za dečji i omladinski hor. Izuzetno otvorena za inovacije u obrazovanju, dajući svojim đacima pozitivan primer kroz sopstveni muzičko-istraživači rad, podstiče motivaciju kod svakog đaka, uvažavajući njegove individualne potrebe, ali i potrebe za integracijom u grupi kojoj pripada.

 

Tanja Bliznakovski je diplomu muzičkog umetnika – flautiste stekla na Akademije umetnosti u Prištini. Svoju karijeru gradi paralelno kao muzički urednik u Radio-televiziji Vranje i kao profesor u muzičkoj školi. U konstantnom traganju za profesionalnim usavršavanjem, u cilju prenošenja znanja na svoje učenike, pohađa majstorske radionice kod Janoša Balinta, Karolja Maročeka, a dobitnica je i brojnih nagrada na domaćim takmičenjima i festivalima. Od 2017. godine direktor je Muzičke škole „Stevan Mokranjac“ u Vranju.

 

 

Vladica Vasić je profesor trube s diplomom Muzičke akademije u Cetinju, koji svoj pedagoški rad prvo posvećuje deci iz Crne Gore, a potom iz Negotina i Vranja. Radio je osam godina kao profesor trube u Umjetničkoj školi „Vasa Pavić” u Podgorici i Muzičkoj školi „Petar II Petrović Njegoš“ u Baru. U Muzičkoj školi „Stevan Mokranjac” u Vranju počinje da radi 2013. godine. Od 2015. do 2017. učestvovao je u projektu El Sistema Srbije, kao koordinator tima profesora za jug Srbije. Od 2017. godine angažuje i decu iz Surdulice, šireći važnost muzičke pismenosti u Pčinjskom okrugu kod amaterskih svirača. Uvek otvoren za nova iskustva, i sam posećuje majstorske radionice, od kojih je najznačajnija saradnja s Erikom Obijeom iz Francuske. Svoje znanje prenosi i na druge obrazovne sisteme – kao član komisije za izradu programa za škole osnovnog muzičkog obrazovanja u Crnoj Gori 2010. godine, i kao predavač na međunarodnom projektu Omladinskog orkestra evropskog ogranka El Sisteme u Atini 2017. godine.

 

 

Aleksandar Pavlović, profesor klarineta s diplomom Fakulteta muzičke umetnosti u Kosovskoj Mitrovici, svoju stručnost usavršava posetama majstorskim radionicama, kroz učešće u inovativnim obrazovnim programima, koji mu pomažu da primeni razne nove metode, aktivnosti i oblike rada sa svojim đacima. Kroz individualnu i grupnu nastavu podstiče motivaciju za učenje i sam svojim usavršavanjem i sviranjem u duvačkim ansamblima predstavlja pozitivan model svojim učenicima. Veruje u važnost zastupanja najboljeg interesa učenika i nastoji da gradi atmosferu međusobnog poverenja sa svim učesnicima u svom obrazovno-vaspitnom radu.