Projekat Erasmus+ „Pinokio se pridružuje orkestru“


 

Music Art Project se uključio u trogodišnji projekat Erasmus+ pod nazivom „Pinokio se pridružuje orkestru“, koji realizuje u saradnji s osnovnim i muzičkim školama u Srbiji. U ovom programu kulturne razmene, pored naše organizacije, učestvuju i Opština Santa Marija de Feira u Portugalu, belgijski projekat „Open Street aisbl“, kao i Sveopšti institut „Liana Strenta Tongiorgi“ i Nacionalna fondacija „Carlo Collodi“ iz Italije.

 

Pinokio je jedna od najpoznatijih, najčitanijih priča na svetu. Uzbudljive avanture ovog drvenog lutka simbolizuju put ka samospoznaji i pronalaženju svog mesta u svetu. On tokom svojih putovanja posećuje mnoga zanimljiva mesta, susreće se s raznim  likovima i kroz mnogobrojna iskustva uči da su različitosti te koje čine svet bogatim, lepim i zanimljivim, kao i da svako od nas u sebi nosi čitavu paletu dobrih i loših osobina koje je potrebno prepoznati i prihvatiti kako bi živeli u harmoniji sami sa sobom i sa svetom.

 

Kroz projekat „Pinokio se pridružuje orkestru“ želimo da izgradimo jedinstven inkluzivan kulturno-obrazovni program, koji kod svojih mladih učesnika podstiče radoznalost, pažnju, solidarnost s drugima, budi interesovanje za tehnološke inovacije i želju za učešćem u istraživanju inovativnih sistema obrazovanja. Za ostvarenje tako ambicioznog cilja oslanjamo se na univerzalni jezik muzike, koji se obraća direktno srcu i ima moć da premosti razlike i jezičke barijere među učesnicima. Harmoniju u orkestarskom muziciranju čine različiti glasovi i instrumenti koji, kao i naši učesnici, svojom jedinstvenošću doprinose punoći, boji i lepoti zvuka.

 

Ovaj projekat ima tri cilja.

– Koristeći muzičke ansamble i univerzalni jezik muzike kao sredstvo socijalne inkluzije i smeštajući ih na mesta gde se najčešće susreću i prepliću različite kulture – na ulicu i ulične festivale širom Evrope, želimo da pokažemo da muzički ansambl nije samo set instrumenata i glasova, već način socijalizacije, zajedničkog i harmoničnog

– Inovativne digitalne platforme i tehnološki alati mogu biti od velike koristi u obrazovanim sistemima jer podstiču kooperativnost, integraciju različitih socijalno-kulturnih sredina i interakciju između njih, dozvoljavajući korisnicima da razmenjuju i upotpunjuju svoja znanja i veštine. Zbog toga je za potrebe projekta kreirana digitalna platforma, na kojoj će učesnici zajedno komponovati i pisati originalna muzička dela, a potom ih i izvoditi.

– Kreiranje programa profesionalnog usavršavanja nastavnika na polju socijalne inkluzije i korišćenja digitalnih tehnologija, koje će voditi internacionalni instruktori, omogućilo bi da nastavnici postanu i ostanu prepoznati kao središnje figure socijalnog razvoja i razvoja samosvesti svojih učenika.

 

Projektu Erasmus+ „Pinokio” u Srbiji do sada su se pridružile sledeće škole:

1. MŠ „Isidor Bajić“, Novi Sad

2. OŠ „Dušan Radović“, Novi Sad

3. MŠ „Stanković“, Beograd

4. MŠ „Milenko Živković“, Paraćin

5. MŠ „Stevan Mokranjac“, Vranje